Saleslion
    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Sisältöstrategia yrityksille, 4 vinkkiä onnistumiseen.

Mitkä ovat kaksi tärkeintä asiaa, jotka yritysten pitäisi muistaa sisältöstrategiaa luodessaan?

sisältöstrategia yritykselle

Sisältöstrategia vinkki 1,

meidän kaikkien on oivallettava, että jos me emme palvele käyttäjiämme — helpottamalla heidän työtään, viihdyttämällä heitä tai aidosti tekemällä heidän elämästään mahtavampaa — millään muulla tekemisellämme ei ole merkitystä. Sinä välität eniten yrityksestäsi, mutta he eivät välitä sinusta. He välittävät itsestään. Verkossa sinulla ei ole kuuntelemaan pakotettua yleisöä, joten sinä joko palvelet käyttäjää tai sinusta tulee tarpeeton.

Sisältöstrategia vinkki 2,

meidän on myönnettävä, että todella mahtavan materiaalin julkaiseminen säännöllisesti ja pitkäaikaisesti on todella vaikeaa. Tarvitset hyviä prosesseja ja työkaluja, ja sinun täytyy suorittaa prosessit kurinalaisesti, niin että et vain arvaile ja viuhdo ympäriinsä heitellen verkkoon mitä sattuu.

Kaksi yleisintä sisältöstrategian kompastuskiviä, joita yritysten tulisi välttää?

Sisältöstrategia vinkki 3,

yrität rakentaa sisältöstrategiaa tietämättä, ketä yrität palvella ja mitä he todella haluavat ja tarvitsevat sinulta. Tämän voi välttää käyttämällä hieman aikaa käyttäjiesi/lukijoittesi/asiakkaittesi ajattelemiseen ja tutkimiseen ennen kuin teet mitään muuta ja varmistamalla sitten, että luomuksesi täyttää ydinkäyttäjien tarpeet, eikä vain toitota ”viestiä”, jonka toivot välittyvän.

Sisältöstrategia vinkki 4,

teet liian monia asioita. Verkossa ei ole kiinteitä rajoja, joten monet yritykset laittavat valtavia sisältömääriä verkkoon ja jättävät sen sinne — tai ne suoltavat tonneittain tavaraa, jota kukaan ei tule katsomaan tai käyttämään. Verkko on rajaton, mutta huomio on rajallista ja sitä on niukalti. Kunnioita käyttäjiesi huomiota tekemällä heille helpoksi löytää tarvitsemansa ja käyttää sitä. Älä yritä tehdä kaikkea. Tee jotain, mihin vain sinä pystyt — sisältöä, jota ihmiset rakastavat ja jota he eivät löydä muualta — niin voitat.

Mutta, mitä sisältöstrategia oikeastaan on?

Jos yritykselläsi on verkkonäkyvyyttä, julkaiset varmaankin jo monia asioita:

  •     sivuston mainostekstejä
  •     sisältöpainotteisia vuorovaikutteisia artikkeleita
  •     blogeja
  •     sosiaalisten verkostojen aineistoja.

Tarvitset suunnitelman pitääksesi kirjaa siitä kaikesta varmistaen, että kaikella on tarkoituksensa ja että kaikki todella palvelee tätä tarkoitusta. Sitä on sisältöstrategia. Totta puhuen sisältöstrategiaan kuuluu muitakin asioita muissa yhteyksissä — esimerkiksi valtavia määriä yritysasiakirja-/tiedonhallinta-asioita, mutta se osa, joka on merkityksellinen useimmille yrityksille, on pohjimmiltaan kommunikointistrategian ja julkaisusuunnittelun muodostama hybridi, jossa on mukana tukeva osa käyttäjäystävällistä suunnittelua.

Tarkastele omaa verkkosisältöäsi kriittisesti, niin huomaat palveleeko se aidosti lukijoitasi. Mikä on sinun mielestäsi laadukasta sisältöä? kerro se meille!

Haluatko luoda laadukkaan sisältöstrategian yrityksellesi, ota yhteyttä!

Kari Heikkilä

Tetoa kirjoittajasta Kari Heikkilä
Sähköisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Yrittäjä.

Seuraa meitä:

icon icon icon icon icon

Tietoa kirjoittajasta Kari Harju

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

nappi

Kommentit

Comments are closed.

Etusivu

  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner