Saleslion
    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Yritysblogi ja 12 tehtävää uuden blogikirjoituksen jälkeen

Olet juuri tehnyt uuden yritysblogikirjoituksen. Mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?

Oheinen infographic kertoo hienosti sen. Alla on vapaamuotinen suomennus myös.

Muista, että ainoat, jotka tietävät uuden yritysblogikirjoituksesi olemassaolosta olet Sinä ja ne, jotka tilaavat yritysblogiasi RSS-syötteenä. Pelkän hakukoneiden tuoman liikenteen sijaan Sinun on syytä luoda myös eri julkaisukanavista parhaiten tarkoitusta palveleva verkosto.

 

1. Hakukoneoptimoi yritysblogin teksti

Katso yritysblogikirjoituksestasi tärkeimmät avainsanat ja laita ne Google Adwordsin ilmaiseen avainsanojenvalintatyökaluun. Muokkaa yritysblogin sanamuotoon sopivat, suosituimmat hakutermit ja yritä saada otsikkosi vetämään kävijöitä.

2. Yhdistä eri julkaisukanavat

Yksi tehokkaimmista ja myös eniten väärinymmärretyistä blogien toiminnoista on RSS-syötteet. Niiden avulla saat automaattisesti uuden kirjoituksesi julkistettua samanaikaisti useassa paikassa.

3. Lyhennä postauksesi osoite

Tämä oli ennen suositeltavaa vain Twitter-päivityksissä, mutta nykyisin, kun monissa osoitteenlyhennyspalveluissa kuten bit.ly tai ow.ly on mukana liikenteenanalysoimisominaisuus, varsinkin eri sosiaalisen median sivuilla on hyvä ajatus tehdä näin.

4. Räätälöi statuspäivityksesi

Kun julkaiset yritysblogikirjoituksesi vaikkapa Facebookissa, voit kirjoittaa sinnekin saman otsikon kuin kirjoituksellasi on. Tämä ei kuitenkaan ole paras tapa saada Facebookista mahdollisimman monta kävijää. On hyvä ajatus tehdä yritysblogin otsikosta mahdollisimman houkutteleva jokaiselle lukijaryhmälle erikseen.

5. Herätä kiinnostusta myös muualla

Monet verkostoitumissivut ja foorumit sallivat mainostaa myös toisen yritysblogin sisältöä, kunhan aihe on sopiva. On hyvä ajatus kirjoittaa ajatuksia herättävä otsikko, vaikkapa kysymys ja esittää muutama huolella valittu näkökohta ja lopuksi sivusi osoite. Pyydä myös antamaan kommentteja tällä foorumilla, jotta keskustelu jatkuisi.

6. Tee kirjanmerkkejä

Vaikka tämä keino onkin menettänyt hieman tehoaan, on edelleen hyvä ajatus lähettää yritysblogi kirjoituksesi johonkin suosittuun sosiaaliseen kirjanmerkkipalveluun kuten Reddit, Digg tai StumbleUpon. Tässä on tärkeää olla osa yhteisöä ja antaa muille jäsenille mahdollisimman paljon.

7. Kommentoi muiden yritysblogeja

Hyödyllisten ja muille yritysblogien sivuille kommenttien antaminen on hyvä tapa luoda yhteyksiä, tuoda liikennettä sivullesi ja lisätä mainettasi.

8. Auta muita Twitterissä

Muiden auttaminen on parhaita tapoja saada joukko uskollisia Twitter-seuraajia. Etsi yritysblogiisi aiheita Twitteristä, ja kun löydät jonkun, joka tarvitsee apua, ohjaa hänet yritysblogiisi.

9. Laita uuden yritysblogin osoite sähköpostisi allekirjoitukseen

Eräs pieni mutta mahdollisesti hyödyllinen konsti on laittaa tuoreimman blogikirjoituksesi otsikko sähköpostiesi allekirjoitukseen. Monille sähköpostiohjelmille on työkaluja, joiden avulla saat tämän tehtyä automaattisesti.

10. Jaa yritysblogisi asiakkaille

Jos olet kirjoittanut jotain sellaista, jonka tiedät olevan hyödyllistä juuri tietyille asiakkaille, lähetä heille sähköpostia – käytä vielä vaikkapa lyhennettyä osoitetta.

11. Lisää yritysblogi kirjoituksesi seuraavaan uutiskirjeeseen

Jos julkaiset uutiskirjettä, lisää siihen ainakin joitain osia yritysblogisi sisällöstä. Lisää siihen muutama otsikko tai kiinnostava tekstinpätkä ja seuraa, mitkä saavat eniten kävijöitä.

12. Pyydä muita bloggaajia mainitsemaan sinut

Suhteiden luominen muihin alasi bloggaajiin on hyvä tapa laajentaa omaa näkyvyyttäsi. Voit pyytää muita bloggaamaan kirjoituksestasi tai laittamaan yritysblogi linkin sivullesi.

Oletko miettimässä blogin perustamista, tai halut vinkkejä, miten voisit saada nykyiselle blogillesi lisää näkyvyyttä. Ota meihin yhteyttä, niin keskustellaan.

 

 

Kari Heikkilä

Tetoa kirjoittajasta Kari Heikkilä
Sähköisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Yrittäjä.

Seuraa meitä:

icon icon icon icon icon

Tietoa kirjoittajasta Kari Harju

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

nappi

Kommentit

Comments are closed.

Etusivu

  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner