Saleslion
    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hakukonemainonta – tuloa vai menoa yrityksellesi?

Mitä hakukonemainonta on

Hakukonemainonta on mainontaa verkossa, jonka avulla saat yrityksesi nopeasti ja tehokkaasti näkymään hakukoneiden, kuten Googlen hakutulossivulla silloin, kun yrityksesi tuotteita tai palveluita etsitään hakukoneen avulla. Hakukonemainonta on helppo keino varmistaa, että yrityksesi näkyy hakutuloksissa silloin, kun hakukoneen käyttäjä hakee tuotteitasi tai palveluitasi.

Missä vika, jos hakukonemainonta ei tuota tuloksia

Käytätkö hakukonemainontaa, ja saat jokusia kävijöitä aina mainoksen pyöriessä, mutta tiedät, että sen pitäisi tehdä paljon enemmän yrityksesi vuoksi?

Tavalliset mainokset ovat monien ihmisten nähtävillä, joista vain osalle niillä on mitään merkitystä. Hakukonemainonnassa ne näkyvät vain niille, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta vastaaviin tuotteisiin tai yrityksiin. Onnistunut kohdistaminen on kuitenkin mahdollista vasta, kun kaikki palaset ovat paikallaan.  Kaiken mainonnan tavoitteena on myydä jotakin ja tuottaa voittoa.

Jos mainoksesi eivät tuota haluttuja tuloksia, vika saattaa löytyä seuraavien kohtien avulla.

Avainsanat: Käyttämiesi avainsanojen täytyy olla tarpeeksi laajoja merkitykseltään, jotta ne näkyisivät monenlaisten hakujen yhteydessä mutta tarpeeksi suppeita, jotta ne eivät menisi ohi kohderyhmästäsi.

Tyyli ja grafiikka: Sinulla on vain muutama sekunti tehdä haluamasi vaikutus, joten tee mainoksestasi hyvän näköinen. Käytä painavia sanoja tai kärkeviä kysymyksiä ja käytä huomiota herättävää grafiikkaa.

Kävijätilastot: Voit tietää toimiiko hakukonemainonta kuten haluat, vain mittaamalla tuloksia. Käyttämällä vääriä mittapuita tai jättämällä koko asian huomiotta, et koskaan tule tietämään, miksi mainoksesi ei tuo kävijöitä. Yksikin pieleen mennyt osa voi tehdä mainoksestasi epäonnistuneen.

Hakukonemainonta, miten voit parantaa sitä

Jos haluat hakukonemainonta kampanjasi onnistuvan, ota huomioon muutama tärkeä periaate:

Käytä tarkoituksenmukaisia avainsanoja. Epämääräiset tai laajat hakusanat voivat tuoda lisää liikennettä, mutta se on usein tarkoituksenmukaisuuden kustannuksella. Jos esimerkiksi myyt hääkakkuja, voit käyttää sanaa “häät” avainsanana mutta luultavasti se tuo monia kävijöitä, jotka eivät ole kiinnostuneita hääkakun ostamisesta. Suppeammat ja tarkemmat hakusanat tuovat vähemmän kävijöitä, mutta johtavat helpommin tuloksiin.

Tee hakukonemainonta mainoksistasi erottuvia. Ihmiset eivät helposti huomioi edes hakemiensa tuotteiden mainoksia. Siksi mainoksesi tarvitsee olla enemmän kuin vain laatikko sivun reunalla. Lisää animaatiota tai värikästä grafiikkaa katseenvangitsijana. Käytä selkeää, helposti huomattavaa tekstiä ja voimakkaita sanoja. Kehota myös tekemään jotakin, kuten “Paina tästä!” tai “Tilaa nyt!”. Mitä voimakkaampi mainos, sitä parempi.

Testaa ja parantele. Hyvääkin mainosta voi aina parantaa, ja testaaminen antaa vinkkiä, millä tavalla. Kokeile muuttaa grafiikkaa tai avainsanoja, vertaa eri vaihtoehtoja ja valitse niistä paras. Jatka kokeiluja ja hienosäädä eri osia, niin saat ajan mittaan entistä parempia tuloksia.

 

Vie hakukonemainontasi toiselle tasolle!

Hakukonemainonta vauhdittaa bisnestä, mutta vain, jos on erottuvaa sekä asiakkaille aidosti hyödyttävää. Varmista mainostesi olevan kiinnostavia, tarkoituksenmukaisia ja tarpeeksi tehokkaita tuomaan sivullesi maksavia asiakkaita!

Haluatko tietää, miten voit parantaa omaa hakukonemainontaasi? Ota yhteyttä

 

Kari Heikkilä

Tetoa kirjoittajasta Kari Heikkilä
Sähköisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Yrittäjä.

Seuraa meitä:

icon icon icon icon icon

Tietoa kirjoittajasta Kari Harju

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

nappi

Kommentit

Comments are closed.

Etusivu

  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner
  • partner