Maailmalla tapahtuu

Googlen uusi kanta: verkkosivut mobiiliystävällisiksi

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

mobiilisivut ja Google
Google on ottanut voimakkaan kannan koskien mobiilia ja hakukoneoptimointia. Jos sivustosi eivät ole mobiiliystävälliset, sijoituksesi hakutuloksissa laskee. Lue englanninkielinen Googlen ilmoitus uudistuksistaan.

Mobiili ja hakukoneoptimointi kulkevat käsi kädessä

Google huomauttaa, että sijoitus hakutuloksissa alenee vain mobiililla tehdyissä hauissa, mikäli sivusto ei ole mobiiliystävällinen. Mobiiliystävällisyyteen kannattaa panostaa, sillä todella monet käyttävät Googlea hakiessaan tietoa internetistä. Haluathan, että yrityksesi verkkosivut sijoittuvat hyvin myös mobiililla tehdyillä hauilla?
Tässä pari hyvin yleistä Googlen mainitsemaa virhettä, jotka liittyvät verkkosivujen mobiiliystävällisyyteen:
1.    Virheellinen uudelleenohjaus
Tällä tarkoitetaan sitä, että vaikka yrityksen kotisivut olisivat mobiiliystävälliset, alasivua klikkaamalla sivu ei enää ohjaakaan mobiilisivulle vaan normaalille verkkosivulle, joka ei toimikaan kunnolla mobiililla käytettäessä. Jos mahdollista Google voi jopa korjata tämän puolestasi.
 2.    Sivusto sisältää erroreita, jotka näkyvät vain mobiilisivuilla
Esimerkiksi 404-sivuja, jotka ilmestyvät vain mobiilissa tai videoita, joita ei voi katsella mobiililaitteella.
Google on siis todella alkanut suhtautua vakavasti mobiiliystävällisyyteen. Jos sivustosi eivät ole rakennettu oikein, se ei sijoitu hyvin mobiililaitteella tehdyssä Google-haussa.
 
Tarvitsetko apua sivustojesi rakentamisessa mobiiliystävällisiksi? Saleslionin tuottamat verkkosivut rakennetaan aina myös mobiililla käytettäviksi.
Ota yhteyttä: Saleslion Asiakaspalvelu

Hakukone numeroiden valossa – 5 kilpailluinta avainsanaa

Hakukonejätti Google on kilpailijoistaan huolimatta edelleen maailman merkittävin hakukone – ainakin toistaiseksi.

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.