Markkinointi vinkit

Internet markkinointi ja kahdeksan sekunnin sääntö kotisivuillasi.

KARI HARJU

KARI HARJU

linkedin

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Internet markkinointi ja kahdeksan sekunnin sääntö kotisivuillasi.

Vaikka web-sivujen tekijät ja suunnittelijat viettävät suurimman osan ajastaan ulkoasun suunnittelun kanssa, olemme nähneet, että suurin hyöty saavutetaan kun sivustot läpäisevät niin sanotun kahdeksan sekunnin säännön. Web-sivuston optimoiminen niin että asiakas saa kahdeksana sekunnin aikana vastuksen kysymyksiinsä tekee sivuistasi toimivat ja auttaa sinua saamaan lisää asiakkaita web-sivustosi kautta.
Jos olet kuten useimmat WWW-sivuston omistajat, olet sijoittanut huomattavasti aikaa ja rahaa sivustosi ulkoasun kehittämiseen ja niiden ylläpitämiseen. Valtaosalta kuitenkin unohtuu tuo tärkeä Internet markkinointi sääntö: eli kahdeksan sekunnin sääntö.

Kun asiakas saapuu sivustollesi, he kysyvät itseltään 3 keskeistä kysymystä

Missä olen?
Mitä voin tehdä täällä?
Miksi tekisin sen?

Ensimmäistä kertaa sivustoillasi vieraileville pitää pystyä vastaamaan edellä mainittuihin kolmeen kysymykseen 8 sekunnin aikana. Näistä kaksi ensimmäistä on ratkaisevan tärkeätä kysymystä, missä olen ja mitä voin tehdä täällä? Vasta tämän jälkeen asiakas voi vastata kolmanteen kysymykseen, miksi tekisin sen? Tämä viimeinen kysymys on kuitenkin se tärkein matkalla sinun asiakkaaksesi. Sivustosi rakenteen pitäisi tukea näitä kysymyksiä, ja niin että vastauksia näihin kysymyksiin esiintyy useilla sivuilla. Muistahan että Google tai muut hakukoneet eivät tuo vierailijoita pelkästään etusivullesi, vaan kaikille muillekin sivustosi sivuille. Jos sivustoltasi ei löydy näitä vastauksia helposti, asiakas todennäköisesti poistuu alta kahdeksan sekunnin (Internet markkinointi sääntö).
Vastaamalla selvästi näihin kolmeen kysymykseen, voit helposti lisätä asiakkaiden aktivoitumisprosenttia. Aktivoitumisprosentti on se luku joka kuvaa sitä kuinka moni sivustollesi saapunut vierailija aktivoituu toivomallasi tavalla, esim. jättää yhteydenottopyynnön, tilaa lisätietoa tuotteistasi, jne.

Puuduttaako blogaaminen? Vinkkejä parempaan postaukseen

LUE LISÄÄ
Puuduttaako blogaaminen? Vinkkejä parempaan postaukseen
MUUT ARTIKKELIT

JUTTELE KANSSAMME

Kerromme miten,
verkkokauppasi voisi kasvaa

VARAA ILMAINEN AUDITOINTI