Markkinointi vinkit

Kuinka hyvä otsikko saa asiakkaasi avaamaan verkkosisältösi

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Kuinka saat potentiaaliset asiakkaasi klikkaamaan omaa linkkiäsi tilanteessa, jossa vähintään yhtä hyvän vastauksen hakijan esittämään kysymykseen tarjoaa kilpailijasi hakutulos? Paitsi, että sinun on tuotettava hakijoille konkreettista ja relevanttia verkkosisältöä, sinun on myös myytävä sisältösi.
Hyvä otsikointi on tässä avainasemassa. Mitä hyvään otsikkoon sitten sisältyy?
Näitä vinkkejä noudattamalla nostat taatusti sekä verkkosisältöjesi löydettävyyttä että niiden haluttavuutta potentiaalisten asiakkaidesi silmissä!

Myyvän otsikon rakentaminen
Hyvän otsikon tunnusmerkit ovat seuraavat:
• Kuvailee lyhyesti ja ytimekkäästi koko artikkelin sisältöä
• Sisältää ”luovan koukun” ja kehotteen, joka houkuttelee lukijaa klikkaamaan
• Sisältää artikkelin sisältöä kuvaavan avainsanan hakukoneita varten
Pelkkä avainsanojen viljely ja otsikon ytimekkyys ei kuitenkaan vielä riitä klikkausprosenttien kasvattamiseksi.
Esimerkiksi ”Auton korjaus” on taatusti ytimekäs ja avainsanan sisältävä, mutta ei kovin houkutteleva. Se ei kerro, miksi artikkeli kannattaisi lukea.
”5 vinkkiä autonrenkaan vaihtoon aloittelijalle” on otsikkona aivan toista maata. Se kertoo selkeästi, mitä artikkeli käsittelee, kenelle se on suunnattu ja ennen kaikkea, mitä lukija siitä saa.
Kaava, jolla nostat verkkosisältöjesi löydettävyyttä ja haluttavuutta nopeasti:
• Vastaa aina olemassa olevaan tarpeeseen. Aloita otsikko esimerkiksi sanoilla ”Miksi”, ”Miten”, ”Kuinka”, ”Näin tehdään” jne. Näillä sanoilla verkkosisältöjäsi haetaan.
• Myy artikkeli otsikollasi lukijoillesi. Iltapäivälehtien verkko-otsikoista saat hyviä esimerkkejä.
• Kirjoita aina ihmiselle, omalla äänelläsi. Älä koskaan kuulosta mainokselta.
Ovatko verkkosisältösi hukkuneet hakukoneiden hakutuloslistauksista? Verkkosivujen hakukoneoptimointi palauttaa verkkosisällöt taas hakutulosten kärkeen!

Verkkomarkkinointi

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.