Suosituksia

Älä lupaa liikoja, mutta jotakin kuitenkin – eli kuinka konkretia toi yrittäjälle kiitoksen

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Lupaus on paitsi kaunis, myös vahva suomenkielen sana. Lupaus on jotakin niin pyhää, että sen rikkominen saattaa pahimmillaan päättää vuosikausia kestäneitä liittoja ja suhteita – aivan erityisesti asiakassuhteita. Siksi yrittäjän kannattaa miettiä tarkkaan, mitä lupaa ja kenelle. Pettymyksen korjaaminen voi olla joko mahdotonta tai äärimmäisen hankalaa. Ymmärrän hyvin, että lupaaminen on meille suomalaisille, ujoille ja rehellisille yrittäjille, paha paikka. Liikoja ei pidä missään olosuhteissa luvata, mutta jotain kuitenkin pitäisi. Muuten oma ääni ja osaaminen hukkuvat muiden huutoon. Hyvä markkinointiviestintä ja mainonta lupaavat aina jonkin selkeän, konkreettisen hyödyn tai edun asiakkaalleen. Koska kaikkea ei voi luvata, on syytä valita sellainen asia, jonka voi varmasti ja 100 %:sti taata – joka ikinen päivä. Sen lisäksi tämä lupaus on osattava kiteyttää napakaksi viestiksi, joka kääntää verkkosivujesi kävijät suurella todennäköisyydellä kontaktiksi. Kuten eräs halikkolainen yrittäjä teki.
Älypuhelinten huoltoon erikoistuneen halikkolaisen yrittäjän verkkosivut ovat juuri sellaiset, kuin mistä infotulvaan väsyneet silmäni pitävät. Verkkosivut kertovat hetkessä, minne on tultu ja miten täällä palvellaan.  Yksinkertainen lupaus kertoo jotakin, mihin monet huoltoliikkeet pystyvät antamaan usein vain mutisevia vastauksia, jos sitäkään. Kustannusarvion oman kapulan huollosta saa päivässä. Asiakas aktivoidaan testaamaan yrittäjän väittämä yksinkertaisella pudotusvalikolla ja napin painalluksella. Siitä ei ole vielä viikkoakaan, kun tätä nappia itse painoin. Lupaus piti. Huollettu kapula on taas omistajansa kädessä. Yrittäjä muisti vieläpä tiedottaa työn edistymistä kahdesti viikon aikana – valokuvien kera. Palvelusta kiitollisena minäkin lupasin yrittäjälle jotakin. Kerroin, että jos kerran näin hyvää palvelua yleisesti parjatulta huoltoliiketoiminta-alalta saa, niin täytyyhän siitä nyt kertoa muillekin. Lunastan oman lupaukseni tällä kirjoituksella. Onko kännykkäsi kaput? Suosittelen siten vilpittömästi ja lämpimästi heitä.
Yrittäjä! Kiteytä osaamisesi yhdeksi konkreettiseksi lupaukseksi. Pidä siitä kiinni. Yksi lupaus toimii tuhat kertaa paremmin, kuin kasa korulauseita tuotteesi tai palvelusi hyödyistä.
 

Google-markkinointi – miten valita oikea kumppani?

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.