Aitoja onnistumisia

Miten yhdistää sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi?

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Miten yhdistää sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi?
Yhä useammat yritykset kamppailevat sen tosiasian kanssa, että markkinointikampanjat eivät juurikaan ole integroituna toisiinsa. Tämä aiheuttaa sen että tietoa ei juurikaan voi jalostaa, eikä sitä kautta päästä analysoimaan miten markkinointi eri kanavissa tehoaa.
Alla on toteutettu kampanja , missä  tuloksekkaasti yhdistettiin sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi.
Esimerkki
Asiakkaamme  toteutti sähköpostimarkkinointi kampanjan siten että käytössä oli asiakkaan oma päivitetty rekisteri vanhoista asiakkaista, jotka kuitenkaan eivät olleet vuosiin aktiivisesti ostavia asiakkaita. Sähköpostit lähetettiin, ja itse sähköpostissa ohjattiin asiakas linkin kautta varta vasten tehdylle kampanjasivulle, jolla pyydettiin vierailijaa aktivoitumaan.
Ne vierailijat jotka aktivoituivat  ja jättivät yhteystietonsa hoidettiin yrityksen omien myyjien avustuksella välittömästi. Näitä oli noin 5 % kampanjasivun avanneista.
Entä sitten ne vierailijat jotka eivät suoraan aktivoituneet, mutta osoittivat selkeästi kiinnostuksensa kampanjaa kohtaa.
Seurantatietojen avulla saimme selville ne vierailijat, jotka olivat avanneet sähköpostissa sijainneen linkin, ja viihtyneet kampanjasivuilla selkeästi sen ajan että olivat lukeneet viestin huolella,  tai olivat jopa palanneet sivulle uudestaan. Näistä vierailijoista rakennettiin soittolista telemarkkinointi yritykselle , jonka tehtävänä oli pyrkiä saamaan myyjille myyntikäynti.
Soittelu poiki sovittuja myyntikäyntejä enemmän kuin itse suoraan aktivoituneita. Tässä kampanjassa yhdistettiin tehokkaasti sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi.

Maksaako mainoslakanasi itsensä takaisin? Hakukoneoptimointi tuo tulosta murto-osalla massamarkkinoinnin hintalapusta.

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.