Miten yhdistää sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi?
Yhä useammat yritykset kamppailevat sen tosiasian kanssa, että markkinointikampanjat eivät juurikaan ole integroituna toisiinsa. Tämä aiheuttaa sen että tietoa ei juurikaan voi jalostaa, eikä sitä kautta päästä analysoimaan miten markkinointi eri kanavissa tehoaa.
Alla on toteutettu kampanja , missä tuloksekkaasti yhdistettiin sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi.
Esimerkki
Asiakkaamme toteutti sähköpostimarkkinointi kampanjan siten että käytössä oli asiakkaan oma päivitetty rekisteri vanhoista asiakkaista, jotka kuitenkaan eivät olleet vuosiin aktiivisesti ostavia asiakkaita. Sähköpostit lähetettiin, ja itse sähköpostissa ohjattiin asiakas linkin kautta varta vasten tehdylle kampanjasivulle, jolla pyydettiin vierailijaa aktivoitumaan.
Ne vierailijat jotka aktivoituivat ja jättivät yhteystietonsa hoidettiin yrityksen omien myyjien avustuksella välittömästi. Näitä oli noin 5 % kampanjasivun avanneista.
Entä sitten ne vierailijat jotka eivät suoraan aktivoituneet, mutta osoittivat selkeästi kiinnostuksensa kampanjaa kohtaa.
Seurantatietojen avulla saimme selville ne vierailijat, jotka olivat avanneet sähköpostissa sijainneen linkin, ja viihtyneet kampanjasivuilla selkeästi sen ajan että olivat lukeneet viestin huolella, tai olivat jopa palanneet sivulle uudestaan. Näistä vierailijoista rakennettiin soittolista telemarkkinointi yritykselle , jonka tehtävänä oli pyrkiä saamaan myyjille myyntikäynti.
Soittelu poiki sovittuja myyntikäyntejä enemmän kuin itse suoraan aktivoituneita. Tässä kampanjassa yhdistettiin tehokkaasti sähköpostimarkkinointi ja telemarkkinointi.