Twitter uutisoi 5.11.2014, että vihdoin ja viimein Twitter-mainonta on mahdollista myös Pohjoismaissa. Tähän asti mainontaa ei ole pystynyt kotimaassamme tehdä. Sosiaalisen median mainonta on kiihtynyt kovalla tahdilla ja monelle yritykselle etenkin Facebook-mainonta on jo tuttua. Lisäksi Linkedinissä on pystytty jo hyvän aikaa tekemään mainoksia. Nyt kuvaan astuu siis myös Twitter, jossa mainokset toteutetaan hyvin samankaltaisella metodilla kuin edellä mainituissakin kanavissa.
Mitä mainosvaihtoehtoja Twitterissä on?
Perusidea sponsoroiduissa twiiteissä on täysin sama kuin Facebookin uutisvirtamainoksissa tai Linkedinin sponsored post-mainoksissa. Sponsoroimalla twiittaustasi mainosrahalla tavoitat enemmän ihmisiä, myös niitä, jotka eivät vielä seuraa sinua Twitterissä. Twitter-mainoksilla voit kerätä seuraajia, uudelleen tweettauksia, sivustoklikkauksia ja niin edelleen.
Twitter-mainokset on oivallinen tapa kasvattaa omaa seuraajakantaasi ja laittaa sana kiertämään. Samoin kuin muissa sosiaalisen median kanavissa esimerkiksi Facebookissa, Twitterissä maksat vain siitä, mitä tavoittelet; oli se sitten klikkauksia, seuraajia tai uudelleentwiittauksia. Toisin kuin esimerkiksi Linkedinissä Twitterissä ei ole lainkaan minimi päiväbudjettia, joten voit määrittää budjetin itsellesi sopivaksi.
Kohdennus Twitter-mainoksissa
Twitterissä kohdennusvaihtoehdot ovat kattavat. Kohdennuksen voit määrittää iän, sukupuolen, paikan, kiinnostuksen kohteiden ja käytettävän laitteen perusteella. Voit kohdentaa mainokset myös jo olemassa olevien seuraajiesi kaltaisille käyttäjille.
Lisätietoja Twitter-mainonnasta löydät Twitterin ohjekeskuksesta (englanniksi).