Markkinointi vinkit

Vinkkejä joulumarkkinointiin verkossa!

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Joulu on markkinoinnin kulta-aikaa. Verkko on täynnä joulumainoksia, joten kilpailu on entistäkin kovempaa. Joulumarkkinoinnissa täytyykin todella nähdä vaivaa erottuakseen joukosta. Joulumarkkinoinnissa mennään yleensä metsään siinä kohtaa, kun ajatellaan sesonkimainonnan olevan vain piikki kassavirrassa. Fiksu markkinoija kasvattaa pelkkien joulutarjouksien sijasta joulumarkkinoinnillaan asiakasuskollisuutta, joka on kannattavaa pitkällä tähtäimellä ja kestää joulusesongin jälkeenkin. Lisäksi tarjoushaukat ovat yleensä niitä, jotka menevät hinnan perässä eivätkä ole uskollisia millekään brändille.
joulumarkkinointi

Jää asiakkaidesi mieleen joululahjalla

Yksi erittäin tehokas keino on antaa asiakkaalle joululahja, joka voi olla esimerkiksi lahjakortti. On todettu, että asiakkaat kuluttavat yleensä enemmän kuin, mitä varsinaisen lahjakortin arvo on. Lisäksi lahjakortti jättää voimakkaan positiivisen mielikuvan yrityksestä asiakkaiden mieleen, ja tämä mielikuva säilyy myös joulusesongin ulkopuolellakin.

Panosta asiakaspalveluun entistäkin enemmän

Helpota asiakkaidesi jouluostoksia tarjoamalla valmiita lahjaideoita. Monelle jouluostokset tuovat stressiä ja päänvaivaa. Kun rakennat tuotteistasi valmiita eri kohderyhmille suunnattuja lahjoja, helpotat asiakkaidesi jouluostosten tekemistä. Mitäpä jos mainostaisitkin joululahjojen suunnittelupalvelua asiakkaillesi, etkä pelkästään tarjoushintoja? Tarjoa vaihto- tai palautusoikeus joululahjoille, jos lahja ei miellytäkään vastaanottajaa.
Erinomaisella ja henkilökohtaisella asiakaspalvelulla voit erottua muista kilpailijoista ja jäädä asiakkaidesi mieleen. Loistava asiakaspalvelu on laatutuotteiden ohella paras tapa rakentaa asiakasuskollisuutta.

Mitä pitää muistaa joulusesongin verkkomarkkinoinnissa?

Koska joulusesonki on mainostajien ruuhkaisinta aikaa, myös mainoshinnat verkossa kasvavat, sillä mainoksia on huomattavasti enemmän kuin normaalisti. Muun muassa Facebook-mainokset kilpailevat näkyvyydestä ns. huutokauppaperiaatteella, eli se joka tarjoaa eniten näkyvyydestä myös sitä saa. Suunnittele kampanjat huolella, jotta maksamasi mainosraha tuo asiakkaita mahdollisimman hyvin. Joulumarkkinointi on testi luovuudelle, sillä erottuminen muista vaatii brilliantteja ideoita.
Puhu samaa kieltä mainoksissa sekä verkkosivuillasi. Kun keksit erinomaisen mainoskampanja, muista käyttää sitä jokaisessa kanavassasi verkossa. Facebook-kampanjan viesti tulee hypätä silmille myös verkkokaupassa välittömästi. Käytä yhtenäistä viestiä sekä visualiikkaa niin sosiaalisessa mediassa, verkkosivuilla kuin sähköpostimarkkinoinnissakin.
Ota yhteyttä, mikäli haluat lisää vinkkejä joulumarkkinointiin verkossa!

Kuinka Google optimointi tuo aloittavan yrityksen hakutulosten halutuimpien joukkoon.

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.