(mainontaan sijoitetun pääoman tuotto)
Tällä laskentakaavalla saat selville mainontaan sijoitetun pääoman tuoton (ROAS- Return on ad spend) lukeman, joka siis kertoo, että jos laitat mainontaan yhden euron, niin montako euroa tulee tuottona, jos esimerkiksi laitat yhden euron ja saat myyntiä sillä 10 euroa, on ROAS lukema silloin 10.
(Kuinka paljon ROAS lukusi pitää minimissään olla katteen kautta mitattuna )
Tällä laskurilla selvität verkkokaupan keskikatteesi perustella kuinka ylös ROASin on yllettävä, jotta mainontasi on kannattavaa tai saavuttaisi ns. break-even tason eri mainoskanavissa, kuten hintavertailusivustoilla, vertaa.fi ja kelkoo.fi. Aina kun pääset eri kanavissa minimi ROAS:n luvun yläpuolelle, on mainontasi kannattavaa tuotto panos suhteessa. Hyvänä lähtökohtana olisi, jos ROAS lukusi yltäisi kymmeneen tai sen yläpuolelle, mutta on täysin toimialakohtaista, kuinka ylös ROASin on yllettävä, jotta mainonta on kannattavaa.