Sosiaalinen media

Breaking news! Esittelyssä tulevaisuuden hakukone

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Jos viimekertaisessa artikkelissa oli katseet käännetty viistosti menneisyyteen, ovat ne tällä kertaa kaukana tulevaisuudessa, kuitenkin tähän päivään ankkuroituneena. Googlen tulkinta sosiaalisen median tulevaisuudesta, yhteisöpalvelu Google+ ilmoittelee tuon tuosta erilaisista uusista ja jännittävistä päivityksistä käyttöliittymäänsä. Ihmekös tuo, Google+ on vielä pienen piirin juttu, vaikka kasvaakin erityisesti Yhdysvalloissa kovaa vauhtia. Täällä pohjolan perukoilla palvelu on vielä sangen hiljainen Facebookin pitäessä vielä varmasti pitkään hallussaan asemaa sosiaalisen median synonyyminä, mutta en silti näe palvelua vain ohimenevänä kokeiluna. Aivan kuten formulakisojen ystävät puolustavat kiistatta hieman kyseenalaista lajiaan sillä, että superautojen teknisen kehityksen tulokset valuvat väistämättä myös karvalakkimallien konepeltien alle, voidaan ajatella, että Google+ voisikin tällä hetkellä olla esitys tulevaisuuden hakukoneesta. Google + olisi siten tällä hetkellä jonkinlainen visio siitä, miten meidät tulevaisuudessa tiedon äärellä saatetaan. Tällä viikolla Google ilmoitti nimittäin tehneensä päivityksiä nimenomaan palvelun hakumoottoriin.  Hakuja voi plussassa tehdä nyt vaikkapa Twitteristä tuttujen hashtagien perusteella, eli etsiä ainoastaan hakulausekkeestaan verkossa juuri nyt käytävää keskustelua.
Mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä? Hakutuloksista, kuin koko hakukoneesta, on tulossa tulevaisuudessa entistä interaktiivisempi. Google plussassa hakutuloksissa esitetään ensimmäiseksi sellaiset mistä verkostosi jäsenet jo puhuvat tai mitä he suosittelevat. Lisäksi nämä hakutulokset päivittyvät nyt jatkuvasti reaaliajassa, tuoden hakijalle jatkuvasti tuoreinta tietoa haetusta aiheesta.
Uudet hakutoiminnot eivät ole vielä edes palvelun kotimaassa joka jampan käytettävissä, mutta uudistukset tullaan lisäämään palveluun portaittain.
Katso lyhyt esittely mahdollisesta tulevaisuuden hakukoneesta ja pohdi, miten oma verkkoviestintästrategiasi voisi toimia tulevaisuuden maailmassa.
 


 

LinkedInin kautta tulee eniten vierailijoita yritysten verkkosivuille kaikista sosiaalisen median kanavista

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.