Markkinointi vinkit

Miksi laskeutumissivu on erinomainen markkinointikanava?

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Kaksi kiistattomasti parhaista tavoista hankkia myyntiliidejä verkossa ovat laskeutumissivut (eng. Landing page) ja niihin liittyvät lomakkeet. Ilman näitä uusien asiakkaiden hankinta rajoittuisi pääasiassa yrityksen pääverkkosivuille ja yritykseen kääntää siellä vierailevat henkilöt maksaviksi asiakkaiksi.

Laskeutumissivun avulla kohdennat verkkomarkkinointisi paremmin!

Laskeutumissivujen avulla vierailijat voidaan ohjata paremmin kohdennetuille myyntisivuille. Tällöin liidimäärät kasvavat huomattavasti verrattuna siihen, että  yhteydenottolomake olisi yrityksen pääsivustolla. Sen lisäksi, että laskeutumissivujen avulla voidaan tehokkaasti kohdentaa markkinointia eri asiakasryhmille, niiden avulla saadaan myös kohdennettua vierailijan huomio suoraan kyseessä olevaan tarjoukseen.
Koska laskeutumissivu on rakennettu pelkästään tiettyä kampanjaa varten, vierailija voi keksittyä vain siihen. Jos kampanja on pelkästään osana kokonaista verkkosivustoa, vierailijan keskittyminen herpaantuu, sillä tarjolla on niin monia ärsykkeitä samanaikaisesti.  Vierailijalle ei jää epäselväksi, mitä hänen tulisi laskeutumissivulla tehdä: tarttua tarjoukseen ja täyttää lomake. Ja näin olemme saaneet yritykselle myyntiliidin!

Kuinka sitten tehdään hyvä laskeutumissivu?

Vierailijoiden kääntäminen myyntiliideiksi on helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka kyseessä olisikin laskeutumissivut, nekään eivät voi olla miten tahansa sutaistut, kun halutaan saada ihmiset todella reagoimaan tarjoukseen ja täyttämään yhteystietonsa lomakkeeseen.  On olemassa muutama perusasia, joihin markkinoijan tulisi erityisesti kiinnittää huomiota suunnitellessaan laskeutumissivujen rakentamista.

Listasimme muutaman vinkin alle:

1. Viesti oikein!
Otsikon ja alaotsikoiden tulee olla houkuttelevat ja mahdollisesti myös hakukoneoptimoidut avainsanalle. Kerro asiakkaalle, miksi tämän tulisi tilata tuote/palvelu juuri nyt. Tuo esiin kampanjan ainutlaatuisuus. Kuvita sivu viestiä vahvistavalla kuvamateriaalilla. Lisää joukkoon uskoa vahvistavia elementtejä, kuten referenssi tai laatutakuu. Äläkä unohda lomaketta! Pidä viestintä yhdenmukaisena niin otsikossa kuin lomakkeessa.
2. Pidä vierailija laskeutumissivulla!
Kun olet saanut ohjattua vierailijan laskeutumissivulle, älä päästä häntä karkuun! Älä siis lisää päänavigaatiota itse laskeutumissivulle.  Laskeutumissivun on tarkoitus vangita vierailijan huomio 100 prosenttisesti kyseiseen kampanjaan. Älä siis lisää sivulle elementtejä, jotka suuntaavat vierailijan huomion muualle.
3. Muista, että vähemmän on enemmän!
Älä yritä tunkea sivulle liikaa informaatiota. Yksinkertainen on kaunista, myös laskeutumissivuissa. Sotkuinen sivu, herättää epäluottamusta, ja jos tekstiä on liikaa, kukaan ei jaksa lukea sitä.  Pidä homma siis yksinkertaisena niin sanomaltaan kuin toiminnoiltaan. Tee tarjouksen hyödyntäminen vierailijalle mahdollisimman helpoksi!
4. Rohkaise jakamaan!
Kannusta vierailijaa jakamaan kampanja myös sosiaalisessa mediassa. Lisää siis laskeutumissivuille eri sosiaalisen median kanavien ikonit, joita klikkaamalla vierailija voi jakaa helposti tarjouksen omilla SoMe-sivuillaan. Haluathan varmasti levittää sanaa ja kasvattaa liidien määrää entisestään.
5. Kysy vain tarpeellinen tieto
Kysy lomakkeessa vain ne tiedot, jotka todella tarvitset. Mitä vähemmän täytettävää, sen helpompaa se on vierailijalle. Mitä enemmän lomakkeessa on täytettävää, sitä useampi jättää leikin kesken.
Tarvitsetko apua laskeutumissivujen luomisessa? Ota yhteyttä niin saat ammattitaitoisen tiimimme tueksesi!

Verkkomarkkinointi Vinkit!

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.