Markkinointi vinkit

Menestyvän yrityksen avaimet internet-markkinointiin

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Suomessa monet yritykset ovat internet-markkinoinnissa vielä jäljessä. Olemme todenneet sen monesti työssämme, ja Saleslion haluaakin korjata tilanteen, tarjoamalla ammattimaista ja nykyaikaista internet-markkinointia yrityksille. Myös Ylellä on huomattu tämä asia ja Ylen julkaisema artikkeli kiteyttää liiketoimintamme täydellisesti yhdessä artikkelissa. Lue se täältä!

Internet-markkinointi alkaa asiakaslähtöisestä ajattelusta

Olemme jo pitkään puhuneet siitä, että yrityksen verkkopalveluiden suunnittelussa tärkeintä on asiakkaan kokemus. Verkkosivuista, -kaupoista ja yrityksen sosiaalisen median kanavista tulee tehdä sellaiset, että asiakkaan on helppo niitä käyttää. Suunnittelumme pohjalla on aina ajatus siitä, mitä kyseisen yrityksen asiakas haluaa löytää verkkosivuilta.
Sivustojen tietojen tulee olla ajantasaisia, joten verkkosivujen päivitys kerran kahdessa vuodessa ei vaan yksinkertaisesti palvele asiakasta. Ylen artikkelissa oli myös huomattu tämä sama asia. Törmäämme usein siihen, että uuden asiakkaamme verkkosivut ovat todella vanhat, eivätkä tiedot pidä enää paikkansa. Nykypäivänä asiakasta tulee palvella myös verkossa.
Verkkosivujen tulee olla myös toimivat kaikilla laitteilla niin mobiilissa, kuin tietokoneellakin. Lisäksi toiminnallisuudet tulee suunnitella käyttäjäystävällisiksi, jotta vierailijan on helppo liikkua sivuilla ja löytää etsimänsä.

Sosiaalinen media osana internet-markkinointia

Sosaalinen media on kaikkialla. Lähes jokainen kuuluu johonkin sosiaaliseen mediaan. Myös yritysten tulisi palvella asiakkaitaan siellä missä he ovat, eli sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media toimii tehokkaasti markkinointi- ja asiakaspalvelukanavana. Lisäksi palautteisiin voidaan reagoida nopeasti sosiaalisessa mediassa. Ihmiset jakavat kokemuksiaan yrityksistä internetissä, jos yritys ei ole mukana sosiaalisessa mediassa ei se pysty vastaamaan näihin keskusteluihin.
Ylen artikkelissa summattiin yhteen nämä kaikki seikat, jotka ovat yrityksemme peruspalveluita. Tarjoamme laadukkaat, käyttäjäystävälliset verkkosivut, mielenkiintoisen sisällön sosiaaliseen mediaan ja blogeihin, mobiilissa toimivat responsiiviset sivustot, jotka skaalautuvat käytettävän laitteen mukaan oikean kokoisiksi, sekä toimivat markkinointistrategiat eri internet-markkinointiin kaikissa kanavissa.
Ota yhteyttä meihin Saleslion Asiakaspalvelu, mikäli sinäkin haluat olla ajassa mukana ja saavuttaa loistavia tuloksia internet-markkinoinnissa.

8 tapaa lisätä konversiota verkossa psykologian avulla

Joskus uuden markkinointimenetelmän kokeilu osoittautuu täydeksi flopiksi. Internet-markkinoinnissa tärkeintä onkin oppia ja kehittyä kokeilun kautta.

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.