Ajatuksia

Mikä on Sinun yrityksesi ainutlaatuinen myynti- ja markkinointiväittämä?

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Mikä on Sinun yrityksesi ainutlaatuinen myynti ja markkinointi väittämä, ja miten viestität sitä (unique selling proposition USP )?

Mikä erottaa sinut kilpailijoistasi? Osaat todennäköisesti kertoa useita seikkoja, jotka erottavat sinut. Seuraavat kysymykset voivat antaa sinulle vinkkejä siitä, mihin kannattaa keskittyä.

  1. Mitkä näistä erottavista tekijöistä ovat tärkeimpiä ostajille ja käyttäjille?
  2. Mitä näistä tekijöistä ei ole helppo kilpailijoiden kopioida?
  3. Mitkä näistä tekijöistä on helppo kertoa asiakkaalle ja asiakkaan helppo ne ymmärtää?

Miten voit helposti rakentaa helposti ymmärrettävän ja muistettavan myynti- ja markkinointiväittämän yrityksellesi, ja ennen kaikkea, miten sitä voi helposti markkinoida ja viestittää asiakkaille.
Miten voit helposti löytää  myynti- ja markkinointiväittämän. Paras tapa aloittaa on vastata alla oleviin kysymyksiin.

  1. Mitä asiakkaasi haluavat?
  2. Minkä tarpeen asiakkaasi oikeasti haluavat täyttää ostaessasi tuotteitasi tai palvelujasi?
  3. Mikä on se yksi pääasiallinen syy, minkä takia asiakkaat ostaisivat sinulta kilpailijoiden sijaan?
  4. Mitä voin tehdä, jotta ylittäisin asiakkaan toiveet ja tarpeet?
  5. Miten voin varmistaa, että asiakkaat saavat todella sitä, mitä tarvitsevat?
  6. Mitä voin tehdä, mihin kilpailijani eivät pysty (kilpailuetu)?
  7. Mitä erikoista on minun yrityksessäni?
  8. Mikä on minun oma yksilöllinen”tarinani”, joka erottaa minut kilpailijoistani.

Mitä hyötyä on kehittää yrityksellesi mieleenpainuva ja tehokas yksilöllinen myynti- ja markkinointiväittämä.

Yksinkertaisesti, se antaa asiakkaalle syyn asioida kanssasi kilpailijoidesi sijaan. Se auttaa markkinointi työtäsi ja tekee siitä  huomattavasti tehokkaampaa

Minkälainen on sitten hyvä myynti ja markkinointi väittämä?

  1. Sen pituus on vain yksi lause.
  2. Selvästi kirjoitettu siten, että se on helposti ymmärrettävä ja keskittyy asiakkaan saamiin ainutlaatuisiin hyötyihin.

Miltä hyvä myynti- ja markkinointiväittämä voi näyttää? Lopullisena päämääränä on, että ihmiset sanovat esim. ”Ai joo, olen kuullut siitä yrityksestä, se on se joka……. ”

Alla on muutama kuuluisa myynti- ja markkinointiväittämä esimerkki ulkomailta:

Domino’s Pizza: “You get fresh, hot pizza delivered to your door in 30 minutes or less — or it’s free.”
FedEx: “When your package absolutely, positively has to get there overnight”
M&M: “The milk chocolate melts in your mouth, not in your hand”

Pieniä tekoja, suuria tuloksia – parempi konversio syntyy jo pikkuasioilla

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.