Sosiaalinen media

Paras aika julkaista sosiaalisessa mediassa

KARI HARJU

KARI HARJU

linkedin

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Sosiaalisen median postaukset kannattaa ajoittaa oikein. Surepayroll on julkaissut tutkimuksiin perustuvan infograafin siitä, koska mihinkin kanavaan kannattaa julkaista, jotta se tavoittaisi eniten ihmisiä. Tiivistämme tähän blogiin suomeksi yhteenvedon tuloksista. Katso englanninkielinen infograafi jäljempänä.

Paras ja huonoin aika julkaista Facebookissa, Twitterissä, LinkedInissä ja Google+:ssa

Facebook
Facebookissa paras aika julkaisuun on iltapäivisin kello 13.00-16.00 välillä. Tällä aikavälillä klikkausprosentti on korkeimmillaan. Kaikista eniten Facebookia käytetään keskiviikkoisin klo: 15.00.
Facebookissa ei kannata julkaista viikonloppuisin ennen klo 8.00 aamulla eikä klo 20.00 jälkeen illalla. Tällöin käyttö on kaikista vähäisintä.
Twitter
Twitterissä paras aika twiittauksille on maanantaista torstaihin kello 13.00-15.00 välillä. Toisaalta Twitterissä käyttäjäpiikki on maanantaista torstaihin klo 9.00-15.00.  Twiittaukset kannattaa siis ajoittaa ma-to välille työaikana.
Twitterissä huonoin julkaisuajankohta on päivästä riippumatta klo: 20.00 jälkeen ja perjantaina klo. 15.00 jälkeen.
LinkedIn
LinkedInin paras julkaisu aika sijoittuu tiistaista torstaihin. Korkein kävijäpiikki on  iltapäivisin klo 17.00-18.00 välillä.
LinkedInissä julkaisua kannattaa välttää maanantaista perjantaihin klo 22.00-06.00 välisenä aikana.
Google+ 
Google+:ssa paras julkaisuaika sijoittuu aamuihin klo 9.00-10.00 välille. Korkein katsojamäärä saavutetaan keskiviikkona klo 9.00.
Google+:ssa julkaisu kannattaa jättää väliin aikaisin aamulla ja iltaisin.
 
Oma teoriamme tuloksiin on se, että ihmiset työskentelevät intensiivisesti aamupäivän ja iltapäivällä iskee väsymys, jolloin kaivataan pientä taukoa. Monet sortuvat piipahtamaan sosiaalisessa mediassa hetken, kun väsymys iskee, vaikka se ei ehkä kuulukaan työpaikalle. Ei siis kannata ajatella, että ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa eniten aamulla ja illalla työajan ulkopuolella, sillä se ei ainakaan tämän tutkimuksen mukaan osoittaudu oikeaksi.

Post-Pin-Tweet-Best-Time-Outreach

Lähde: http://blog.surepayroll.com/post-pin-tweet-best-time-to-outreach/

Google + tekee jakamisesta jälleen kavereiden keskeistä

LUE LISÄÄ
Google + tekee jakamisesta jälleen kavereiden keskeistä
MUUT ARTIKKELIT

JUTTELE KANSSAMME

Kerromme miten,
verkkokauppasi voisi kasvaa

VARAA ILMAINEN AUDITOINTI