Sosiaalinen media

Näin viestit sosiaalisessa mediassa osa 2

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Viestintä somessa
Viime blogissa kerroimme 3 ensimmäistä vinkkiä, joiden avulla yritykset voivat parantaa viestintäänsä sosiaalisessa mediassa. Tämä blogi on jatkoa edelliselle.
Tässä siis lisää vinkkejä!

4. Vastaa kysymyksiin nopeasti

Reagoi nopeasti faniesi kysymyksiin ja kommentteihin sosiaalisessa mediassa, näin potentiaaliset ja jo olemassa olevat asiakkaasi kokevat saavansa hyvää palvelua myös verkossa. Vaikka et saman tien osaisi vastata kysymykseen, vastaa, että aiot selvittää asian. Ja jos yrityksesi ei tarjoa kysyttyä palvelua, ohjaa henkilö oikean palveluntarjoajan luo. Näin jätät jälkeesi positiivisen vaikutelman, ja kyseinen henkilö voi palata palveluihisi myöhemmin. Myös muut yhteisön jäsenet näkevät avuliaisuutesi.

5. Pysy muutoksissa mukana

Facebook ja muutkin sosiaalisen median kanavat muuttuvat paljon. Uusia päivityksiä tulee jatkuvasti. Esimerkiksi säännöt ja käytännöt sekä toiminnallisuudet muuttuvat. Ole siis ajan hermolla, jotta pystyt tarjoamaan laadukasta sisältöä SoMe-kanaviisi!

6. Vastaa rauhallisesti negatiiviseen palautteeseen

Sosiaalinen media on avoin ympäristö, jonka välityksellä myös saattaa tulla negatiivista palautetta. Tärkeää on, että palautteeseen vastataan asiallisesti ja rauhallisesti, koska muut yhteisön jäsenet näkevät vastauksesi. Toisaalta saatetaan ajatella, että sosiaalisen median huono puoli on se, että siellä on niin helppo antaa negatiivista palautetta. Pyri kuitenkin näkemään asia niin, että pystyt korjaamaan tilanteen heti! Ja kehittämään palveluitasi.  Parempi näin, kuin se, että sana leviäisi suusta suuhun ilman, että pystyisit itse vastaamaan palautteeseen.

7. Pidä hauskaa!

Löydä tapa, jonka avulla voit pitää hauskaa yhteisössäsi. Julkaise hauskoja videoita, järjestä mielekkäitä kilpailuita, joihin fanisi haluavat osallistua, keskustele heidän kanssaan chatissa jne.  Tarjoa mielekästä, viihdyttävää sekä hyödyllistä sisältöä, jotta fanisi kokevat todella viihtyvänsä yhteisösi jäsenenä. Hyvä ja hauska sisältö myös houkuttelee uusia jäseniä.

5 tapaa käyttää videota SoMe-markkinoinnissa

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.