Vaikka talousuutiset maailmalta eivät juuri harmaasta syyssäästä väriensä puolesta erotukaan, uskoo hakukoneyhtiö Google tästä huolimatta digitalouden voimakkaaseen kasvuun. Tästä syystä yhtiö haluaa myös tehdä entistä läheisempää yhteistyötä kumppaniensa kanssa, jotta nämä pystyisivät tarjoamaan asiakkailleen entistä parempaa palvelua. Google järjesti viime viikolla Helsingissä ensimmäisen hakukoneoptimoinnin ja hakukonemarkkinoinnin ammattilaisille tarkoitetun Google Engage -aamiaisseminaarin, jossa keskustelun aiheina olivat muun muassa edistynyt adwords optimointi, mobiilimainonta sekä myyntiprosessin tehostaminen
Google Engage – ohjelma parantaa Saleslion Oy:n toimitusjohtaja Kari Harjun mukaan paitsi asiakkaiden saamaa lisäarvoa digitaalisen markkinoinnin panostuksistaan, mutta on myös tervetullut lisä koko toimialan kannalta. ”Olen törmännyt alallamme vuosien mittaan valitettavan usein sellaisiin toimijoihin, joille asiakkaan etu ei ole ainakaan ensimmäinen toiminnan lähtökohta. Google Engage – ohjelma pyrkii antamaa kaikille toimialan yrityksille parempia työkaluja palvella asiakkaitamme paremmin.”, Harju kuvaa Engage-ohjelman merkitystä.
Taantumankin aikana on mahdollista tehdä tulosta, kunhan keinot ja kanavat ovat oikeat. Parhaiten se onnistuu oikean kumppanin kanssa.