Markkinointi vinkit

Top 3 liidien lähdettä verkossa

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Verkkomarkkinoinnin yksi päätavoitteista on hankkia lisää myyntiliidejä. Myyntiliideillä tarkoitetaan uusia asiakaskontakteja. Voit lukea myyntiliideistä lisää aiemmasta postauksestamme täältä. Tässä blogitekstissä emme niinkään keskity siihen, kuinka liidejä saadaan, vaan siihen, mistä liidit tulevat.
Tässä esittelemme maailmalla tehtyjä tutkimustuloksia siitä, mitkä kanavat tuovat parhaiten liidejä. Alla näet top 3 parasta liidien lähdettä yleisimmistä markkinointikanavista mukaan lukien perinteinen mainonta.

Kolme parasta liidien lähdettä B2B yrityksille

liidien_lähteet

kuvan lähde


Kuvaajassa alla on lueteltu liidien lähteet: suoramarkkinointi postitse, messut, sähköpostimarkkinointi, puhelinmarkkinointi, blogit, sosiaalinen media, SEO eli hakukoneoptimointi, PPC eli maksettu verkkomainonta ja perinteinen mainonta. Sinisellä on merkitty B2B yritykset.

  • B2B-yritykselle kolme tärkeintä liidien lähdettä ovat hakukoneoptimointi (14%), sähköpostimarkkinointi (13%) ja sosiaalinen media (12%)
  • Huonoimmat liidien lähteet B2B-yrityksille ovat perinteinen mainonta, suora mainonta postitse, sekä PPC eli maksettu verkkomainonta

Hakukoneoptimointi, sosiaalinen media ja sähköpostimarkkinointi ovat  top 3 liidien lähdettä. Me Saleslionilla olemme huomanneet käytännössä saman ja voimme yhtyä tutkimustulokseen.
Saleslion tarjoaa sinulle nämä kaikki kolme liidimagneettia palveluna! Ota yhteyttä: Saleslion Asiakaspalvelu

Yritysblogi ja 12 tehtävää uuden blogikirjoituksen jälkeen

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.