Sosiaalinen media

Uusi ominaisuus Facebookin mobiilimainoksissa

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.


Joulua edeltävä aika nostaa sosiaalisen median mainosten hintoja ja näkyvyyttä saavat, ne jotka tarjoavat suurimman hinnan. Näin kirjoitimme jo edellisessä blogissamme. Nyt Facebook on kuitenkin antanut mainostajille uuden mahdollisuuden hallita mainosten näkyvyyttä, sillä Facebook on kehittänyt uusia toimintoja mobiilimainoksiinsa. Tästä kertoi ensimmäisenä verkkolehti Adweek. (lue alkuperäinen juttu täältä)

Määrittele itse, kuinka monta kertaa mainos näkyy per käyttäjä

Mainostaja voi päättää, kuinka monta kertaa yksittäiset käyttäjät näkevät mainoksen. Voit siis itse määritellä mobiilimainoksissa, että esimerkiksi 50 000 henkilö kattava mainoskampanja näkyy kullekin käyttäjälle 3 kertaa kampanja-aikana.

Toinen Facebookin mainosuudistus koskee videoita

Facebook lupaa, että videot käynnistyvät automaattisesti käyttäjien uutisvirrassa, silloin kun käyttäjän mobiililaite on kytketty WiFi-verkkoon. Mainosvideot lähtevät siis suoraan pyörimään, kun käyttäjä selaa mobiililaitteellaan Facebookin uutisvirtaa WiFi-yhteydellä.
Mobiilimainonta on selvästi nousussa Facebookissa, sillä Adweekin mukaan Facebookin mainostuloista yli puolet (66%) tuli mobiilimainonnasta tämän vuoden kolmannella kvartaalilla. Eikä ihme, sillä suurin osa mobiilikäyttäjistä, joilla on Facebook tili selailee tiliään puhelimella tai älypuhelimella.

Facebook-yhteisöhaku tulee

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.