Ajatuksia

Digitaalinen Markkinointi

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Digitaalinen markkinointi
Digitaalinen markkinointi on markkinointia Internetissä, mobiilissa ja sähköpostissa. Digitaalinen markkinointi ei ole ainoastaan perinteistä bannerimainontaa, vaan digitaalista markkinointia ovat myös hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta. Asiakkaat ovat siirtyneet käyttämään sähköisiä kanavia, joten markkinointiviestinnän toteuttaminen digitaalisesti on luonnollista. Digitaalinen markkinointi soveltuu pienillä markkinointibudjetilla toimiville pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka ovat kiinnostuneita uudenlaisista digitaalisen markkinoinnin keinoista ja käytännöistä.Hakukoneoptimointi toimii parhaiten, kun niitä käytetään yhdessä muiden markkinointikanavien kanssa.
Mitä etuja Digitaalisesta markkinoinnista on verrattuna perinteiseen markkinointiin?

  1. Digitaalinen markkinointi on erittäin kustannustehokasta, ja se on reaaliaikaisesti mitattavaa.
  2. Digitaalista markkinointia käytetään hyvin usein selkeästi vain myynnin generointiin, ei niinkään yritys tai muuhun brandi-mainontaan.
  3. Digitaalista markkinointia voidaan kohdentaa huomattavasti paremmin tavoittamaan halutun kohderyhmän. Digitaalisen markkinoinnin kanavilla voidaan tavoittaa haluttu kohderyhmä esimerkiksi ikäryhmittäin tai sukupuolen, harrastusten tai asuinpaikan mukaan.

Digitaalisten markkinoinnin hyödyntäminen toimii hyvin erityisesti asiakkuuksien luomisessa ja kehittämisessä. Digitaalinen markkinointi ei ole enää vain kokeilemisen arvoista toimintaa vaan se on syytä ottaa keskeiseksi osaksi yritysten markkinointia ja asiakassuhteiden hoitamista.

Verkkosisällöntuotannossa ei kannata kailottaa kaikille

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.