Jos minun pitäisi antaa yksi neuvo, mitä tehdä internetissä, niin se olisi yksinkertaisesti seuraava.
Tuota laadukasta asiakkaiden kysymyksiin vastaavaa sisältöä säännöllisesti.
Sosiaalinen media, websivut, blogit, miten kaikkeen voi uhrata arvokasta aikaansa.
Pitääkö minun hankkia hakukoneoptimointia, vai Googlen klikkejä, entä onko sähköpostimarkkinointi tehokasta. En minäkään alan toimijana voi antaa tähän aina varmaa vastausta. Mutta yhdestä asiasta olen 100 prosenttisen varma!
Laadukas sisältö ei petä koskaan, eikä se koskaan ole turhaa työtä. Riippumatta siitä, missä kanavassa juttusi julkaiset. Facebookissa, linkedin:ssä, websivuillasi, blogissasi, alasi verkkojulkaisuilla tai alasi verkkokeskusteluissa. Hyvä sisältö palkitaan aina.
Jos vielä jaksat kirjoittaa artikkelisi todella syventymällä niin, että vastaat asiakkaan kysymyksiin, niin artikkelisi saa varmasti positiivisen vastaanoton.
Muistan jonkun kirjoittajan sanoneen jotakuinkin näin:
Se, mikä on kirjoitettu ilman syventymistä, se luetaan ilman intohimoa.
Mikä sitten on laadukasta ja asiakaan kysymyksiin vastaavaa sisältöä?
Sanotaan, että olet perämoottoriliikkeen omistaja.
Mikä on se sisältö, mitä sinun pitää kirjoittaa ja miten? Otetaan esimerkki, olen ostanut pienen mökin järven rannalta ja kauppaan kuului perämoottorillinen vene, mutta se on rikki. En todennäköisesti tule veneilemään useasti, mutta on se kuitenkin mielestäni mukava lisä mökkeilyyn, eli tarvitsen siis uuden perämoottorin, mutta käyttötarpeeni on sille pientä, joten en haluasi maksaa siitä paljoakaan. Ja koska en tiedä mitään perämoottoreista, niin etsin simppeliä vaihtoehtoa. Aikaakaan minulle ei hirveästi ole kiertää kauppoja.
Joten minkälaista sisältöä kaltaiseni ihminen haluaisi lukea verkosta?
Minulle täydellisin artikkeli olisi luultavammin tämän oloinen:
Mikä perämoottori sopii satunnaiselle käyttäjälle parhaiten?
tai
3 vinkkiä, miten hankit edullisen perämoottorin, joka sopii juuri sinun tarpeisiisi.
Artikkelissasi kerrot asiantuntijan neuvosi lyhyesti ja ytimekkäästi, sekä ohjaat lopussa asiakasta eteenpäin, kuten vaikka soittamaan liikkeeseesi.
Tarvitseeko tuon artikkelin olla tuon kummoisempi? Jos lukija löytää kysymyksiinsä vastauksen, niin eikö artikkeli ole tehnyt tehtävänsä?
Minkälaista sisältöä Sinä haluat lukea?