Markkinointi vinkit

Verkkokaupan innovatiivinen markkinointi

KARI HARJU

Kari Harju on internetmarkkinoinnin asiantuntija ja Saleslion Suomi Oy:n toimitusjohtaja. Kari Harju on toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta.

Harmillisesti usein ulkomaalaiset verkkokaupat pesevät suomalaiset verkkokaupat. Monet suomalaiset kauppiaat kuvittelevat, että kyse on hinnoista: asiakkaat ostavat ulkomailta edullisemman hinnan vuoksi. Hinta ei kuitenkaan ole useinkaan ykkösprioriteettina, kun ihmiset etsivät parasta verkkokauppaa. Verkkokaupan innovatiivisella markkinoinnilla voidaan tehdä paljon ja saadaan ihmiset kuluttamaan enemmän!

Vinkkejä verkkokaupan markkinointiin

Kuvasta näet tutkimustuloksia siitä, mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaiden kulutukseen verkkokaupassa.
 

verkkokaupan-markkinointi

Kuvan lähde 

Lyhyet toimitusajat

Tutkimusten perusteella voidaan havaita, että alennusten lisäksi hyvin korkealle sijalle asiakkaiden arvoasteikossa nousee nopea ja luotettava toimitus. Toimitusaika vaikuttaa monien ostopäätökseen ja verkkokaupassa kulutetun rahan määrään. Mikäli toimitusaika on lyhyt asiakkaat kuluttavat keskimäärin yli 10% enemmän verkkokaupassa.

Innovatiivinen verkkokaupan markkinointi

Innovatiivisella markkinoinnilla verkkokauppa voi myös nostaa asiakkaiden kuluttamaa keskihintaa yli 10%. Uudet ja luovat tavat markkinoinnissa herättävät potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen paremmin kuin luvatut alennukset. Monet ovat kyllästyneet perinteisiin markkinointilauseisiin, joita verkko on täynnä. Jokaisen sähköpostiin kilahtelee erilaisia markkinointimaileja, mutta vain kekseliäimmät viestit avataan. Infotulvassa luovat ratkaisut erottuvat joukosta.

Innovatiivinen tuotteistaminen

Innovatiivisen markkinoinnin lisäksi myös tuotteisiin kaivataan luovuutta ja kekseliäisyyttä. Jos tuote ei ole myyvä ei verkkokaupallakaan voi mennä hyvin. Polkupyörää ei kuitenkaan tarvitse keksiä uudelleen ja usein kyse onkin tuotteistamisesta. Itse tuote ei välttämättä poikkea toisesta samankaltaisesta paljonkaan, mutta oikeanlaisella tuotteistamisella siitä saadaan houkuttelevampi. Business on muuttunut entistäkin asiakaslähtöisemmäksi verkon myötä ja nyt haetaankin tuotteita ja palveluita, jotka sopivat juuri ”minulle”.
Haluatko tehostaa verkkokauppasi myyntiä? Ota yhteyttä meihin, niin laitetaan markkinointisi kuntoon! Saleslion Asiakaspalvelu

Verkkomainonta Pähkinänkuoressa

LUE LISÄÄ
MUUT ARTIKKELIT

Jätä soittopyyntö

Saimmeko huomiosi?
Keskustellaanko markkinoinnistasi?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.